viernes, 5 de febrero de 2010

EL CONTE DE LA FLAUTETA

Fa uns dos anys vam fer una activitat de contacontes a l'escola per al segon cicle. Les mares i iaies dels alumnes es van oferir gustosament a contar-los als xiquets aquelles històries que els seus majors ja els contaven quan eren menudes.
Aquest conte el va contar Mònica García (del forn Mònica). Em diu que aquesta història ja li la contava la seua iaia quan ella era menudeta. Espere que el disfruteu. Gràcies Mònica per compartir-la amb tots nosaltres.


EL CONTE DE LA FLAUTETA

Era una volta un xiquet que tenia una flauteta,
i un gosset li la va furtar.
El xiquet li va dir al gosset:
- Gosset dona´m la flauteta.
- No te la vull donar si no em dones pa.
Se'n va anar on sa mare:
- Mare dona'm pa.
- No te'n vull donar si no em dones lleteta.
Se'n va anar on la cabreta:
- Cabreta dona'm lleteta.
- No te'n vull donar si no em dones herbeta.
Se'n va anar al pla:
- Pla dona'm herbeta.
- No te'n vull donar si no em dones corbella.
Se'n va anar on el ferrer:
- Ferrer dona'm corbella.
- No te'n vull donar si no em dones sagí.
Se'n va anar on el porquet:
- Porquet dona'm sagí.
- No te'n vull donar si no em dones bellotes.
Se'n va anar a la bellotera:
- Bellotera dona'm bellotes.
- No te'n vull donar si no em dones aigua de la mar.

De l'aigua de la mar a la bellotera,
de la bellotera, bellotes a mi.
Jo bellotes al porquet,
el porquet sagí a mi.
Jo sagí al ferrer,
el ferrer corbella a mí.
Jo corbella al pla,
el pla herbeta a mi.
Jo herbeta a la cabreta,
la cabreta lleteta a mi.
Jo lleteta a ma mare,
ma mare pa a mi.
Jo pa al gosset
i la flauteta... per a mi.

1 comentario:

  1. - No te'n vull donar si no em dones aigua de la mar.
    Se'n va anar a la mar:
    - Mar, dona'm aigua.
    - Carrega tota la que vuigues!

    De l'aigua de la mar a la bellotera,
    ....

    ResponderEliminar